نحوه حمل و جابجایی یخچال در اسباب کشی

حمل و نقل اثاثیه یک کار بسیار مشکل است. بسیار مهم است که تجهیزات مدرن عملکرد خود را حفظ کنند. اما چگونه می توان چیزی مانند یخچال را حمل کرد که برگردانده و هل داده نشود و به سادگی جابجا شود. در ابتدا در صورت نیاز به جابجایی یخچال مراقب باشید. حتی به جابجایی آن به تنهایی فکر نکنید زیرا خطرناک است و ممکن است آسیب ببینید. مواردی وجود دارد که افرادی که سعی می کنند یخچال را به تنهایی جابجا کنند، دچار شکستگی استخوان از جمله استخوان ران شده اند.  برای بلند کردن یخچال یا بالا یا پایین بردن آن از پله ها، باید یک وسیله حمل و نقل پیدا کنید و هم چنین از حداقل دو نفر کارگر کمک بگیرید. ضمن این که مشکل جابجایی یخچال شما نیز به مدل آن بستگی دارد. ابتدا سیم یخچال را با نوار چسب محکم کنید یا آن را دور پشت دستگاه بپیچید. هم چنین بهتر است درها را با چسب بچسبانید تا در حین حمل یخچال باز نشوند.  برای قرار دادن یخچال در وسیله حمل و نقل از کسی بخواهید که به شما کمک کند. سپس جابجایی یخچال برای شما راحت تر خواهد بود. مطمئن شوید که یخچال همیشه عمودی است. اگر یخچال را به پهلو بخوابانید، ممکن است کمپرسور نشتی داشته باشد که در نهایت بر ویژگی های واحد خنک کننده تأثیر می گذارد.

ایده خوبی است که یخچال را با عایق یا فوم بپوشانید. در صورت ذخیره سازی می توانید از استایروفوم از بسته بندی کارخانه ای یخچال استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید گوشه های یخچال را با چسب نواری بپیچید تا آسیبی نبیند. فقط فراموش نکنید که آن را بردارید.

مراحل حمل یخچال

سازندگان توصیه می کنند تجهیزات را در حالت عمودی حمل کنید. اگر ابعاد خودرو اجازه می دهد، مطلوب است که همیشه این کار را انجام دهید. حمل و نقل یک یخچال در حالت عمودی ممکن است مملو از شکستگی لوله ها، جابجایی کمپرسور یا نشت فریون باشد. در موارد شدید، حمل و نقل یخچال به صورت عمودی با رعایت برخی اقدامات ایمنی امکان پذیر است.

مرحله مقدماتی: یخچال از تمام محتویات خالی شده و شسته می شود و قابلیت اطمینان از  تعمیر موتور و سیستم خنک کننده بررسی می شود.

جداسازی قطعات: تمام قطعات داخلی جدا شده و بسته بندی می شوند. این تضمین می کند که دستگاه از ترک هایی که در نتیجه انتقال امکان پذیر است محافظت می شود.

بسته بندی: علاوه بر بسته بندی یخچال در مقوا یا پارچه، باید به محکم کردن سیم برق و در ها نیز توجه کنید. بسته بندی ایده آل  پارچه نمدی در نظر گرفته می شود.  در هنگام حمل و نقل، حساسیت دستگاه به لرزش و ضربه در نظر گرفته می شود و حمل و نقل یخچال در حالت افقی مجاز نمی باشد.

برای نقل مکان با یخچال به خانه جدید به چه چیزهایی نیاز دارید؟

ابتدا به یاد داشته باشید که یخچال را نمی توان در موقعیت افقی حمل کرد. بنابراین، در محفظه بار، باید آزادانه به صورت عمودی قرار گیرد. اگر این قانون نادیده گرفته شود، ممکن است با مشکلاتی مانند نقض اتصال به قاب کمپرسور و شکستگی لوله ها مواجه شوید.  اما چگونه می توان یخچال را از خانه بیرون آورد یا از پله های یک ساختمان آپارتمانی پایین آورد؟ برای این منظور می توان آن را کج کرد، اما زاویه شیب آن نباید از 40 درجه بیش تر شود. بسته بندی یخچال نیز نیاز به توجه دقیق دارد. قبل از انجام این کار، تمام قطعات قابل جابجایی را از آن جدا کنید، این نه تنها وزن کلی تجهیزات را کاهش می دهد، بلکه از آسیب دیدن سطح داخلی آن به دلیل افتادن قفسه ها یا شکستن جعبه ها نیز جلوگیری می کند. بسته بندی یخچال می تواند مقوا، فوم، نایلون حباب دار یا پلی اتیلن باشد. در هر صورت، کارشناسان توصیه می کنند که مقوا یا پارچه نرم را زیر پایه یخچال قرار دهید تا خطر آسیب به سطح زیرین آن به حداقل برسد.

اگر با شرکت اسباب کشی اصفهان قرار داد دارید ، تمام شرایط حمل و نقل یخچال را از قبل در میان بگذارید تا در هنگام بسته بندی و نصب تجهیزات در ماشین، در محل بحث نکنید.

نصب و راه اندازی

یخچال را می توان در هر نقطه از آپارتمان نصب کرد، اما الزامات زیر باید رعایت شود.

کف باید محکم، مسطح و قادر به نگهداری از یخچال مملو از مواد غذایی باشد. بهتر است آن را در گوشه ای از آشپزخانه که گرم نشده است، دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از اجاق گاز و سینک ظرفشویی نصب کنید.

سازندگان فاصله بین یخچال و دیوارهای اتاق را در دفترچه راهنمای دستورالعمل نشان می دهند (معمولا حداقل 5 سانتی متر). از قسمت بالای یخچال می توان برای قرار دادن ظروف آشپزخانه، مایکروفر استفاده کرد، اما به گونه ای که مسیر عبور هوا از دیواره پشتی یخچال را مسدود نکند.

یخچال ها طوری طراحی شده اند که در دمای اتاق از 15+ تا 43+ درجه کار کنند. نصب یخچال در مکان هایی که دمای آن زیر 15+ است توصیه نمی شود. پس از حمل و نقل، یخچال را می توان پس از چند ساعت ایستادن در حالت عمودی روشن کرد و هنگامی که یخچال در جای خود قرار گرفت، باید با استفاده از پایه ها یا غلتک های قابل تنظیم تراز شود.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *